Hyppää pääsisältöön
Donate

Varje öre räknas verkligen.

Ge En Gåva

Olet täällä

Ajankohtaista

  • Kevyt liikunta voi pienentää diabetesriskiä ikääntyneillä, joilla on suuri vyötärönympärys
    Kevyt liikunta voi pienentää diabetesriskiä ikääntyneillä, joilla on suuri vyötärönympärys

    lokakuu 21, 2021

    Kevyt liikunta ja vähäisempi istuminen pienentävät diabetesriskiä iäkkäillä, joilla on ylipainoa vyötäröllä. Tämä kävi ilmi tutkimuksessa, jossa tutkittiin yhteyttä liikunnan, sokerinsaannin ja vyötärönympäryksen välillä iäkkäillä ihmisillä.

  • Lohi, palsternakkaohukaiset, piparjuurikerma ja papusalaatti
    Lohi, palsternakkaohukaiset, piparjuurikerma ja papusalaatti

    lokakuu 14, 2021

    Koska palsternakkaa ei keitetä, vaan riivitään raakana ja paistetaan ei indeksi nouse korkeaksi. Yhdessä ohukaisten sisältämän juuston kanssa nämä ovat todella hyviä. Piparjuurikerman voi tehdä mihin tahansa creme fraicheen. Toki piparjuuri on uskomattoman hyvää lohen kanssa.  Valitse piparjuuri tuubissa tai raasta tuoreena. Tarjoile hyvän papusalaatin kera, niin saat lisäproteiinia ja kuituja.

  • Elintapamyyttejä
    Elintapamyyttejä

    lokakuu 11, 2021

    Miten asianlaita onkaan? Voiko sokerista tulla riippuvaiseksi? Onko gluteeni kaikille pahaksi? Onko tuore aina parempi kuin pakaste? Hjärt-Lungfonden-säätiö purkaa elintapoihin liittyviä myyttejä kokoamalla yhteen tutkimuksia, jotka selvittävät elintapojen vaikutusta terveyteen. Elintapojen muuttaminen voi ehkäistä sepelvaltimotauteja sekä infarkteja.